BNR tocmai a făcut anunțul: conturile bancare ale românilor, vizate direct. Se întâmplă cu banii

de: Andrei Simion
23 12. 2020

Sistemul bancar trece printr-o schimbare majoră. Și e vorba de a-ți ține banii în siguranță. BNR a venit cu detalii suplimentare.

Recent îți ziceam de-o schimbare pregătită de Banca Transilvania, astfel încât tranzacțiile tale online să fie mai sigure. Practic, sistemul bancar se va baza mai mult ca niciodată pe mobile banking. Banca Națională a României a venit cu informații suplimentare despre această schimbare care va fi activă de la 1 ianuarie 2021.

Conform BNR, prestatorii de servicii de plată sunt în stadiu avansat de implementare a noilor cerințe privind autentificarea strictă a clienților. Acestea sunt impuse la nivel european. Astfel, clienții vor trebuie să se autentifice pentru accesarea contului și plata electronică cu cel puțin două elemente de identificare de la începutul anului, notează Profit.ro. Prevederile sunt prevăzute în directiva PSD2.

Băncile și alți furnizori de servicii de plată vor fi obligați să solicite clienților câte două elemente ce țin de posesie, cum ar fi telefonul, cunoaștere, precum o parolă, respectiv inerență, cum ar fi datele biometrice (amprentă, recunoaștere facială).

„Banca Națională a României a monitorizat procesul de migrare către noile soluții de SCA la nivelul pieței naționale și, conform informațiilor furnizate de prestatorii de servicii de plată, a constatat că acestea se află într-un stadiu avansat, care va permite implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienților până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană.”
BNR

Avertisment de la BNR despre schimbări

Băncile mari din România deja au în funcțiune cel puțin o metodă de autentificare strictă, cel mai adesea formată din parolă și sms sau token electronic șiaplicație pe telefon pentru accesarea contului, respectiv autorizarea plăților.

BNR avertizează că există posibilitatea ca unele tranzacții transfrontaliere să fie respinse de prestatorii de servicii de plată din România în situația în care comercianții din alte țări ale Uniunii Europene nu au implementat autentificarea strictă a clienților.